Iu, de l'agència de detectius




L’Iu és una divertida i despistada detectiu que captarà l’atenció dels nens i les nenes, introduint-los en el fantàstic món dels llibres a través de les seves pròpies vivències personals. Els ensenyarà com trobar en els llibres tot allò que necessiten saber.

Estructura del taller 

1.Carta de presentació

Ja sabeu qui sóc jo... Cal que em presenti?

Sóc l’IU, de l’Agència de Detectius!!! I en veritat us dic, amigues i amics, que no hi ha cas que se’m resisteixi. En la meva professió sóc molt important. Em coneixen arreu del món pels milers de casos difícils que he resolt.

Em passo moltes i moltes hores resolent milers de casos en el meu despatx de la biblioteca Joan Oliva o bé en el de la biblioteca Armand Cardona. A les biblioteques disposo d'un espai on puc concentrar-me i trobar molta informació per a poder resoldre molts interrogants.

Per a mi tot és important: un vestit... un barret... una beguda a mig beure... una petjada... una anotació oblidada en un paperet mal trencat... tots els detalls es converteixen en un perfecte trencaclosques que anirà barrinant pel meu cervell, que no pararà de donar voltes i més voltes com si fos una rentadora.

Sempre estic enmig de misteris i intrigues, casos complicats que necessito resoldre amb els meus ajudants, que sou vosaltres... els i les millors! Com jo! Per això fem tan bon equip.

2.Visita de l’Iu 
L’Iu fa un taller d’una durada aproximada d’una hora i quart amb cadascun dels grups-classe.

Hi ha un taller específic per a cicle mitjà (3r i 4t primària) i un altre taller per a cicle superior (5è i 6è primària).

A partir del lot de llibres acordats per la comissió de la tria de llibres, l’Iu munta una història que es relacioni amb els continguts, temàtica escollida i personatges d’aquesta col·lecció.

L’objectiu de l’Iu és aconseguir engrescar i motivar al màxim a tots els nen/es perquè agafin els llibres que l’Ània els hi regala ei tinguin moltes ganes de llegir-los.

Al final dels tallers, l’Iu fa entrega al centre del lot de llibres presentats per tal que formin part del fons de la biblioteca escolar.